۱۵ فروردین ۱۳۹۴، ۹:۵۹

برداشت گیاهان دارویی و خوراکی در ایلام آغاز شد

برداشت گیاهان دارویی و خوراکی در ایلام آغاز شد

ایلام-معاون فنی منابع طبیعی استان ایلام گفت: همزمان با فصل بهار، برداشت گیاهان دارویی و خوراکی در ایلام آغاز شده است.

حجت الله فتحی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از گذشته های دور تاکنون مردم ایلام علاوه بر جمع آوری گیاهان خوراکی و مصرف آنها از گیاهان دارویی نیز در درمان بسیاری از بیماری ها استفاده کرده اند.

وی افزود: رویش گیاهان خوراکی در کوه های ایلام و جمع آوری آنها توسط مردم حال و هوای خاص و رنگ و بویی دیگر به سفره های مردم بخشیده و این مزیت از ویژگی های طبیعت این استان به شمار می رود.

معاون منابع طبیعی استان ایلام تصریح کرد: قارچ، کنگر، پنیرک، کله شنگ، تره، بوره ولی، پاغازه، شنگ، آوندول، علف چشمه، پیازکوهی، سیرکوهی و انواع قارچ های کوهی از جمله گیاهان خوراکی شناسایی شده و معروف کوهستان های ایلام هستند.

این مسئول عنوان کرد: بیش از یک هزار گونه گیاهی در ایلام شناسایی شده که خاصیت درمانی، خوراکی و صنعتی ۳۰ درصد آنها به صورت علمی و تجربی به اثبات رسیده است.

وی از مردم در عرصه های طبیعی و ملی خواست از برداشت بی رویه، غیر مجاز و انبوه گیاهان دارویی و خوراکی بومی، خود رو و وحشی در نقاط مختلف طبیعت این استان، خودداری کنند.

فتحی بیان داشت: استان ایلام از نظر گیاهان دارویی در کشور یک ذخیره گاه مهم به شمار می رود و اهداف کلان منابع طبیعی استان نیز توسعه و احیای گیاهان به خصوصی گیاهان دارویی است.

کد خبر 2526037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha